Veli Salih Aygül, Pendik’teki oturduğu ev ile kızının okulu ortasındaki 6.2 kilometrelik yol için, 17 bin 70 lira servis fiyatı ödedi. Aygül ödediği fiyatın İBB’nin Toplu Ulaşım Hizmetleri Müdürlüğü’nün belirlediği fiyat tarifesiyle karşılaştırdı. Yaptığı hesaplamada ödemesi gereken sayının 9 bin 705 lira olduğu ortaya çıktı.
Salih Aygül, ortadaki büyük fark nedeniyle Tüketici Hakem Heyeti’ne başvurdu. Aygül’ün şikayetine, servis şirketi mukaveleyi iptal ederek karşılık verdi. Aygül’ün ödediği 17 bin 70 lirayı iade eden şirket, okulun birinci gününde kızını servis listesinden çıkardı. Okulun tek servis firmasıyla çalıştığını belirten Aygül, kızının mağdur olduğunu söyledi.
TELEFON ETTİ, ‘ŞİKAYET NEDENİYLE ÇIKARILDINIZ’ YANITINI ALDI
Benzer durumu birçok kişinin yaşadığını belirten Salih Aygül olağan tarifenin iki katı fiyat ödediğini vurgulayarak, “Okullar açılmadan, daha kayıt devrindeyken okuldan ileti geldi. Servisten faydalanabilmek için müracaat yapmanız gerekiyor denildi. Birinci yaptığım görüşmede belirlenen fiyatın çok yüksek olduğunu gördüm. Bununla ilgili araştırmalar yaptım. UKOME’nin belirlemiş olduğu fiyat tarifesini öğrendim. Bunu onlara hatırlattım lakin, ödeme yapmazsam servis kaydının yapılmayacağı söylendi. Çocuğum mağdur olmasın diye, 17 bin 70 liralık bir fiyatı ödemek durumunda kaldım. Sonrasında ödediğim makbuzlarla Tüketici Hakem Heyeti’ne başvurdum. Tüketici Hakem Heyeti benden alabilecekleri sayının, 9 bin 705 lira olduğunu söyledi. Heyet servis yetkililerine ulaşınca çocuğum birinci günün akşamında listeden çıkartıldı. Neden çıkartıldığını sorduğumuzda ‘Tüketici Hakem Heyeti’ne başvurduğunuz için’ dediler” dedi.
‘SERVİS TAŞIMA FİYATINI SIFIR LİRA GÖSTERMİŞLER’
Veli Aygül, “Ev ile okul ortasındaki aralık 6.2 kilometre. İBB’nin sayfasında benim ödemem gereken aylık ödeme sayısı bin 2 lira. Ben toplam 17 bin 70 lira nakit olarak ödedim. Bu fiyat benden almaları gereken fiyattan yüzde 75 fazlası. Servis fiyatını de özel hizmet üzere göstermişler. Makbuzda UKOME servis taşıma ve hostes fiyatı ‘sıfır’ lira gösterilmiş. Yani servis fiyatını ‘özel hizmet’ üzere gösterip, 17 bin 70 lira talep ettiler” diye konuştu.
‘YAPILAN SÜREÇ BÜSBÜTÜN HAKSIZ’
Tüketici Başvuru Merkezi Başkanı İbrahim Güllü de yaptığı açıklamada, bu olayda servis firmasının haksız olduğunu belirterek, “Burada hizmetten kaçınma var. Tüketici Kanunu’nun 6. unsuruna karşıt bir durum kelam konusu. Servis haklı bir münasebet olmadan hizmet vermekten kaçınamaz. Burada yapılan süreç büsbütün haksız. Servis hizmeti veren firma, bundan ötürü hizmet vermek istemiyorum diyemez. Tüketicimiz burada önlem kararı isteyebilir ve mahkeme hizmetin devamına karar verebilir. Bunun yanı sıra maddi ve manevi tazminat davası açabilir” diye konuştu.