Ryanair, havaalanı kontuarlarını kaldırarak yolcuları büsbütün dijital bir tecrübeye yönlendirerek check-in için yeni bir süreç başlatmayı amaçlıyor. Ryanair’in işvereni Michael O’Leary yaptığı açıklamada havalimanlarındaki kontrat kiralarından milyonlarca euro tasarruf ederek bilet fiyatlarını düşük tutabileceklerini belirtti.
HAVALİMANLARINDAKİ CHECK İN GİŞELERİ KALDIRILACAK
Ryanair CEO’su Michael O’Leary, operasyonları kolaylaştırmak ve maliyetleri düşürmek gayesiyle altı ay içinde klasik check-in kontuarlarını kaldıracaklarını açıkladı. CEO, Dublin’de düzenlediği basın toplantısında şunları belirtti: “Bilet gişelerinden kurtulacağız ve o vakit insanlardan havaalanı check-in’i için fiyat almanın bir manası kalmayacak.
1 Mayıs 2025’ten itibaren her şeyin uygulama üzerinden yapılması için çalışıyoruz, artık hiçbir şey kağıt üzerinde yapılmayacak.”
Ryanair’de halihazırda yolcuların gişelerden alacağı biniş kartı için uçuş fiyatına ek olarak 55 Euro ek fiyat ödemesi gerekiyor.
Şu anda Ryanair müşterilerinin yüzde 60’ı check-in için uygulamayı kullanıyor ve bu sayının 2025 yılına kadar yüzde 80’e çıkması bekleniyor.
“Piliniz biterse koltuğunuz ve pasaportunuz bizde ve bunu şu anda biniş kapılarında yapabiliriz. Bazen birinin telefonu rastgele bir nedenle taranmazsa bunu yapıyoruz. İsmi ve pasaportu aldıktan sonra sorun yok ancak herkes uygulamada olacak,” diye ekledi.
”PARAYI DEĞİL, CHECK İN YAPMADAN GELMENİZİ İSTEMİYORUZ”
Düşük bütçeli havayolu işvereni, geçtiğimiz yıl Ryanair’in havaalanı bilet gişelerinin kiralanmasının ve check-in yaptırmadığını tez ettiği %0,2’lik müşteriye yardımcı olmak için işçi bulundurmasının “bir servete” mal olduğunu argüman etti.
O’Leary; “Parayı değil, yalnızca çevrimiçi check-in yapmadan havaalanına gelen kimseyi istemiyoruz. Çok kolay bir siyaset.
Bu, check-in kapısına büyük uzunluk bir çantayla gelmek üzere. Uçağa binemeyeceksiniz. Sizden 60 yahut 70 sterlin fiyat alacağız, parayı istediğimiz için değil. Yalnızca çantanızı istemiyoruz,” dedi.